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Palestrantes

publicado:  28/09/2017 17h27, última modificação:  18/10/2017 12h42


Adriane Medeiros Melo

 AdrianeMelo.jpg É Especialista em Banco de Dados pela Universidade Católica de Brasília e em Gestão de Tecnologia na Administração Pública pela faculdade OMNI, certificada CISA (Certified Information System Auditor) e funcionária do Banco do Brasil desde 2003, onde exerceu até 2016, as atribuições de administradora de banco de dados, administradora de dados, liderou a elaboração da  arquitetura corporativa da rede externa do Banco do Brasil e também atuou como auditora de Tecnologia da Informação.  Atualmente, é assessora da Secretaria de Tecnologia da Informação e Comunicação (Setic) do Ministério do Planejamento, Desenvolvimento e Gestão e vem trabalhando na concepção de um ecossistema de Governo Digital, É também uma das idealizadoras da Plataforma de Reconhecimento Digital do Cidadão (Predic).

Is a Database Specialist, Catholic University of Brasilia and a Public Technology Management in Public Administration, OMNI faculty, also certified by CISA (Certified Information System Auditor). She is Banco do Brasil employee since 2003, where she has worked, until 2016, as a database administrator, data administrator; she has led the Banco do Brasil's corporate external network architecture development and has acted as an Information Technology auditor. She is currently a Ministry of Planning, Development and Management adviser at the Information and Communication Technology Secretariat (Setic) and has been working on the Digital Government ecosystem development. She is also one of the Digital Citizen Recognition Platform (Predic) main supporters.

Alexandre Guimarães

 É gerente de Projetos na EloGroup, com forte atuação no setor público, bem como em iniciativas de educação executiva. É Mestre em Administração de Negócios com ênfase em Gerenciamento Estratégico, pela Universidade de Westminster, Inglaterra, Mestre em Ciências Contábeis pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro – UERJ, Bacharel em Ciências da Logística pela Academia da Força Aérea Brasileira. Acumulou larga experiência como gestor no setor público, tendo coordenado iniciativas relevantes nos temas de orçamento, contabilidade pública, estratégia, processos, projetos, risco e continuidade de negócios. 

Project Manager at EloGroup, with strong experience on the Public Sector, as well as Executive Education initiatives. Master in Business Adminstration with a focus on Strategic Management from Westminister University (UK). Master in Accounting from Rio de Janeiro State University (UERJ). Graduated in Logistical Sciences from Brazilian Air Force Academy. Large experience as a public sector manager, having coordinated relevant initiatives regarding budgeding, public accounting, strategy, processes, projects, risk and business continuity.

Alexis Wichowski

 Alexis Wichowski é professora assistente adjunta na Universidade de Columbia, docente na especialização em tecnologia, mídia e comunicações (TMaC) e Secretária de Imprensa do Departamento de Serviços de Veteranos da prefeitura de Nova York. Trabalhou no Departamento de Estado dos EUA da Divisão de Inovação Diplomática e na ONU. Recebeu dois Prêmios de Honra Meritório e bolsa do programa Fulbright-Hayes. Fora do governo, Wichowski trabalhou em pesquisa de impacto na mídia, desenvolvimento de arquitetura de informações, indexação de livros acadêmicos e codificação web. Wichowski realiza regularmente pesquisas e escreve sobre o impacto da mídia, tecnologia e governo, como “Social Diplomacy, or How Diplomats Learned to Stop Worrying and Love the Tweet," na Foreign Affairs e "What Government Can and Should Learn from Hacker Culture," na The Atlantic.

Alexis Wichowski is an assistant professor at Columbia University, a lecturer in technology, media and communications (TMaC) and press secretary of the Department of Veterans Affairs of the City of New York. She has worked at the US State Department of the Diplomatic Innovation Division and at the UN. Has received two Honors Awards and Fulbright-Hayes scholarship awards. Out of government, Wichowski has worked on media impact research, information architecture development, academic book indexing and web coding. Wichowski regularly conducts research and writes about media impact, technology, and government, such as "Social Diplomacy, or How Diplomats Learned to Stop Worrying and Love the Tweet," in Foreign Affairs and What Government Can and Should Learn from Hacker Culture, at The Atlantic.

Ana Neves

 É sócia e diretora geral da Knowman, Estudo de Gestão de Conhecimento nas Organizações. É responsável pelo KMOL, espaço online dedicado à gestão de conhecimento, aprendizagem organizacional e redes sociais. Especialista em gestão do conhecimento, comunidades de prática, aprendizagem organizacional, redes sociais, ferramentas sociais, comunicação interna, gerenciamento de mudanças culturais, licenciou-se em Ciência da Computação/Engenharia Informática pela Universidade de Coimbra. Projetou e organizou o "Social Now: Tools for Workforce Collaboration", evento exclusivo em torno de ferramentas sociais empresariais. Organizou o Cidadania 2.0 (http://cidadania20.com), evento de um dia explorando como organizações do setor público e ONGs podem usar ferramentas sociais para melhorar o diálogo e envolver os cidadãos. Atuou nos setores público e privado no Reino Unido, Portugal e Brasil.

Ana Neves is a partner and director of Knowman, Knowledge Management in Organizations. She is also responsible for KMOL, an online platform dedicated to knowledge management, organizational learning and social networks. Specialist in knowledge management, communities of practice, organizational learning, social networks, social tools, internal communication, cultural change management, graduated in Computer Science/Computer Engineering by the University of Coimbra. Designed and organized the "Social Now: Tools for Workforce Collaboration", an exclusive event for corporate social tools. Organized Citizenship 2.0 (http://cidadania20.com), a one-day event exploring how public sector organizations and NGOs can use social tools to improve dialogue and engage citizens. Has worked in the public and private sectors in the United Kingdom, Portugal and Brazil.

Andy Beale

AndyBaele.jpg É um experiente líder na área de tecnologia e ex-Diretor de Tecnologia do Governo britânico e Guardian News & Media. Ajudou a criar o Serviço Digital de Governo como uma função de reforma para a tecnologia no governo. Em decorrência, promoveu uma significativa economia financeira e uma mudança de cultura em todo o serviço público. Trabalhou extensivamente em questões como a ameaça cibernética, a reforma comercial e a ciência dos dados, tanto em nível nacional como internacional. É  o principal autor da estratégia de tecnologia do governo do Reino Unido.

Andy Beale is an experienced technology leader and former Chief Technology Officer of the UK Government and Guardian News & Media. He helped set up Government Digital Service as a reform function for technology in government. Delivering significant financial savings and culture change across the civil service, he worked extensively on issues such as cyber threat, commercial reform and data science both domestically and internationally. He is lead author of the UK government’s technology strategy.

Anne Laure Desflaches

AnneLaureDesflaches.jpg Co-fundadora da agência de design e de inovação social “Les Ateliers RTT”, onde cria ferramentas específicas que permitem a integração do usuário ao processo de concepção. Em 2012, ela foi convidada pela “Fabrique de l'hospitalité”, laboratório de inovação dos Hospitais de Estrasburgo, para dar seguimento ao projeto de pesquisa-ação sobre as refeições hospitalares que busca construir fundamentos de uma cultura de colaboração sustentável junto aos Hospitais Universitários de Estrasburgo. Atualmente, ela acompanha todos os projetos de longa duração da “Fabrique de l'hospitalité”.

Is the design and social innovation agency "Les Ateliers RTT" co-founder, where she creates specific tools to allow user integration into the design process. In 2012, she was invited by  the "Hospital de l'Hospitalité" - Strasbourg Hospitals Innovation Laboratory, to carry on research projects seeking to build foundations for a sustainable and collaborative culture within the Strasbourg University Hospitals meals. She currently works with all the long-running "Fabrique de l'hospitalité" projects

Anne Thibault

AnneThibault.jpg É vice-diretora para América Latina e Caribe do J-PAL, centro de pesquisa fundado no MIT. A missão do J-PAL é reduzir a pobreza por meio da avaliação rigorosa de políticas públicas e da disseminação de evidência científica sobre programas e políticas que funcionam. Antes de ocupar o seu cargo atual, Anne trabalhou como Gerente de Treinamento Sênior por mais de três anos, liderando as atividades de capacitação do J-PAL para a produção e o uso de evidências rigorosas na América Latina. Possui Mestrado em Ciências Políticas pela Sciences-Po Paris, Mestrado em Desenvolvimento Internacional pela Université de Paris-Est e Mestrado em Políticas Públicas pela Universidad de Chile.

Anne Thibault is vice-director for Latin America and the Caribbean at J-PAL, a research center founded at MIT. J-PAL's mission is to reduce poverty by rigorously evaluating public policies and disseminating scientific evidence on certified programs and policies. Prior to her current position, Anne worked as a Senior Training Manager for more than three years, leading J-PAL's capacity-building activities for the production and use of rigorous evidence in Latin America. She holds a Master's degree in Political Science from Sciences-Po Paris, a Master's in International Development from the Université de Paris-Est and a Masters in Public Policy from the University of Chile.

Beatrice Andrews

BeatricePolicyLab.jpg Vem aliando competências de política, análise e design para ajudar os funcionários públicos do Reino Unido a enfrentar os complexos desafios do governo. Ela trabalhou com o Dr. Andrea Siodmok para estabelecer o UK Policy Lab em abril de 2014, desde então dirigiu quinze grandes projetos e trabalhou com 6000 funcionários públicos. Beatrice gerencia o UK Policy Lab e executa projetos com vários departamentos de governo, incluindo Educação, Trabalho, Previdência Social e com o Ministério da Justiça. Ela já trabalhou no Grupo de Eficiência e Reforma e com a equipe de Investimento Social no Gabinete de Governo Britânico.

Brings policy, analysis and design skills together to help UK civil servants address the complex challenges of government. She has worked with Dr Andrea Siodmok to establish the UK Policy Lab in April 2014, since when she has run fifteen large projects and worked with 6000 civil servants. Beatrice manages the Lab and runs projects with departments including Education, Work & Pensions and with the Ministry of Justice. She has previously worked in the Efficiency & Reform Group and with the Social Investment team in the Cabinet Office.

Carlos Frees

 Líder de projeto na Agência Brasileira de Desenvolvimento Industrial – ABDI para as temáticas de Redes Elétricas Inteligentes e Cidades Inteligentes, onde atua como especialista. Coordena um grupo de trabalho governamental com a participação de instituições públicas e privadas para Smart Grid/Smart City. Trabalhou na ANEEL por 8 anos e suas atividades estão relacionadas a avaliação e desenvolvimento da indústria no Brasil e na promoção e execução da política industrial no contexto de Cidades inteligentes/Rede elétrica inteligente e Legislação em tecnologia da informação e comunicação.

Project leader at the Brazilian Industrial Development Agency - ABDI for Intelligent Electric Networks and Intelligent Cities, where he acts as a specialist. Coordinates a government working group with the participation of public and private institutions for Smart Grid / Smart City. He has worked at ANEEL for 8 years and his activities are related to the evaluation and development of the industry in Brazil and the promotion and execution of industrial policy in the context of Intelligent Cities / Smart Electricity Grid and Legislation for Information and Communication Technology.

Caroline Paranayba

CarolineParanayba.jpgCaroline é bacharel em Relações Internacionais pelo Centro Universitário Euroamericano (UNIEURO) e entusiasta de processos de inovação em políticas públicas com olhar centrado no ser humano. É Diretora de Benefícios da Secretaria Nacional de Renda de Cidadania (SENARC) do Ministério do Desenvolvimento Social, secretaria responsável pelo Programa Bolsa Família (PBF) e entusiasta de processos de inovação em políticas públicas com olhar centrado no ser humano. Caroline trabalha no PBF desde 2007, tendo sido Coordenadora de Concessão de Benefícios de 2008 a 2012 e Coordenadora-Geral de Gestão de Benefícios de 2012 a 2016. Trabalha com a gestão de pagamentos e inclusão financeira do Bolsa Família, desde 2012. Em 2014, passou a atuar também no desenho e implementação do programa de educação financeira, coordenando a participação do MDS no desenvolvimento de tecnologias socioeducacionais, a partir de conceitos de psicologia e economia comportamental.

Is Director for Benefits at the National Secretariat for Citizen Income (SENARC) at the Ministry of Social Development, secretariat responsible for the Bolsa Família Program (PBF) and an enthusiast of innovation processes in public policies focused on the human being.. Caroline has been working with the PBF since 2007, as Coordinator for Benefits Grants from 2008 to 2012 and as General Coordinator for Benefits Management from 2012 to 2016. She has been working with the payment management and financial inclusion of Bolsa Família since 2012. In 2014, she started to work with the financial education program design and implementation, coordinating the Ministry participation in the development of socio-educational technologies, based on concepts of psychology and behavioural economics.

Claudio Lima

É co-Presidente do Industrial Internet Consortium (IIC)/Energy, Utility and Oil & Gas, e atua na promoção da Internet Industrial das Coisas (IIoT), Aprendizado de Máquinas/AI e Blockchain Industrial, colaborando com parceiros da indústria, impulsionando a transformação digital de campos petrolíferos, incluindo tecnologias emergentes de IsoT Cybersecurity. É também co-presidente do Grupo de Trabalho de Compras e Sistemas e Estocagem de Energia (ESS), trabalhando com utilitários elétricos para o desenvolvimento de estruturas de engenharia para o armazenamento de energia.

Co-Chair of the Industrial Internet Consortium (IIC)/Energy, Utility and Oil & Gas, promoting Industrial Internet of Things (IIoT), Machine Learning/AI and Industrial Blockchain Energy collaboration with industry partners, driving Digital Oilfield transformation, including IoT Cybersecurity emerging technologies. He is also Co-Chair of the EPRI Energy Storage System (ESS) Procurement Working Group, working with electric utilities on the development of utility scale energy storage engineering frameworks.

Fernando Velazquez

FernandoVelasquez.jpg É Diretor de Tecnologia e Informação Carrier Business Group-Marketing Região da América Latina e do Caribe. Tem mais de 20 anos de experiência na Indústria das TIC com projetos diversos e representativos de Transformação de Negócios com as TICs em diferentes países da América Latina e Caribe. Colaborou com as Operadoras e diferentes Indústrias sobre a estratégia de Visão e Transformação da Huawei para a transformação das TIC, contribuindo e coordenando projetos de Transformação Digital, como SmartNation, SmartCities, Internet das Coisas, Consolidação de TI / Datacenter, Implementação e evolução do DataCenter, Network 2020 SDN / NFV, Big Data, Cloud e Serviços Compartilhados para a região da América Latina e do Caribe.

Fernando Velazquez is Chief Technology and Information Officer Carrier Business Group-Marketing Latinamerica & Caribbean Region Mr. Velazquez. He has more than 20 years of experience in the ICT Industry with diverse and representative projects of Business Transformation with the ICTs in different countries in Latinamerica and the Caribbean. He has collaborated with Carriers and different Industries about Vision and Transformation strategy from Huawei for the ICT transformation, contributing and coordinating Digital Transformation projects such as Smart Nation, Smart Cities, Internet of Things, IT/Datacenter Consolidation, DataCenter Implementation and evolution, Network 2020 SDN/NFV, Big Data, Cloud and Shared Services for the Latinamerica and the Caribbean region.

Françoise Waintrop

FrancoiseWaintropweb.jpg É mestre em Psicologia e Ciências Políticas pela Universidade de Paris – Nanterre, com ênfase em modernização do Estado e difusão da inovação. É coordenadora de inovação na Ecole Nationale d'Administration da França, desenvolvendo e apoiando projetos e integrando métodos inovadores e ágeis para órgãos e instituições públicos franceses. Dentre as principais abordagens utilizadas em seu trabalho, destacam-se o design de políticas e serviços, ciências comportamentais, a escuta dos usuários e a participação cidadã, com aplicações de sucesso em campos distintos como educação, saúde, segurança e gestão de resíduos. Participa de redes europeias e internacionais de compartilhamento de melhores práticas, tendo sido nomeada especialista em inovação pública da Comissão Europeia, participando de relevantes projetos colaborativos de laboratórios públicos.

Françoise Waintrop holds a Master´s in Psychology and Political Science from the University of Paris - Nanterre, with an emphasis on modernization of the State and the diffusion of innovation. She coordinates innovation at the Ecole Nationale d'Administration in France, developing and supporting projects and integrating innovative and agile methods for French public bodies and institutions. Among the main approaches used in his work, we highlight the design of policies and services, behavioural sciences, listening to users and citizen participation, with successful applications in different fields such as education, health, safety and waste management. She Works with European and international networks sharing best practices and has been appointed as the European Commission specialist in public innovation, taking part in relevant collaborative projects with public laboratories.

Frank Van Massenhove

FrankMassenhove.png É presidente do Serviço Social Público Federal Belga (FPS SS) desde 2002. Antes de sua posição atual, ele foi conselheiro do gabinete dos ministros de trabalho da Flandres, chefe do gabinete de Frank Beke (prefeito de Ghent) e chefe do gabinete de Frank Vandenbroucke (Ministro Federal de Assuntos Sociais e Pensões na Bélgica). Em 2007, foi eleito gerente público do ano pela Associação Flamenga de Administração Pública (Vlaamse Vereniging voor Bestuur en Beleid). Ele ganhou este prêmio pela forma como ele transformou a cultura do ministério antiquado em uma cultura orientada para clientes e resultados, focada em trabalho em equipe e colaboração. Em dezembro de 2012, ele publicou um livro sobre a nova maneira de trabalhar, juntamente com Tom Auwers: "De collega's werken thuis" ("Os colegas estão trabalhando em casa").

Is the President of the Federal Public Service Sociale Security (FPS SS) since 2002. Before his current position, he was advisor to the cabinet of the Flemish Ministers of Work, head of the cabinet of Frank Beke (mayor of Ghent) and head of the cabinet of Frank Vandenbroucke (Federal Minister of Social Affairs and pensions). In 2007, he was elected public manager of the year by the Flemish Association for Public Administration (Vlaamse Vereniging voor Bestuur en Beleid). He won this award for the way he transformed the old-fashioned ministry culture into a client- and result-oriented culture focusing on teamwork and collaboration. In December 2012, he published a book on the new way of working, together with Tom Auwers: "De collega's werken thuis" ("The colleagues are working at home").

Gisele Raulik Murphy

 Coordena a rede global Chevening Innovators In Government, funded by the Foreign and Commonwealth Office (FCO). Gisele é PhD em Políticas de Design pela Universidade de Gales e Mestra em Design e Inovação pela Brunel University (Reino Unido). Tem trabalhado para programas de design no Brasil e no Reino Unido (Centro Brasil Design, Design Council and Design Wales). Entre 2005 e 2011 criou e coordenou a rede SEE, pela União Europeia, que estabeleceu uma rede Europeia para troca de experiências e conhecimentos sobre políticas de design e inovação. No Brasil desde 2011, estabeleceu a consultoria DUCO, especializada em inovação, design thinking e pesquisa para governos e empresas. 

Gisele Raulik Murphy coordinates the Global Chevening Innovators In Government network, funded by the Foreign and Commonwealth Office (FCO). Gisele has a PhD in Design Policy from the University of Wales and a Masters in Design and Innovation from Brunel University (UK). He has worked for design programs in Brazil and the United Kingdom (Centro Brasil Design, Design Council and Design Wales). Between 2005 and 2011, she created and coordinated the European Union's SEE network, which established a European network for the exchange of experience and knowledge on design and innovation policies. In Brazil since 2011, she established the consultancy DUCO, which specialises in innovation, design thinking and research for governments and businesses.

Guilherme Alberto Almeida de Almeida

GuilhermeÉ bacharel em direito pela Universidade de São Paulo e mestre em Administração Pública pela Columbia University in the City of New York. Atuou como advogado nas áreas de propriedade intelectual, tecnologia e entretenimento entre 2000 e 2007. Desde 2009, integra a carreira de Especialista em Políticas Públicas e Gestão Governamental do Ministério do Planejamento, Orçamento e Gestão. Foi Chefe de Gabinete e Subchefe-Executivo Adjunto da Secretaria de Assuntos Estratégicos da Presidência da República e Chefe de Gabinete e Assessor da Secretaria de Assuntos Legislativos do Ministério da Justiça, onde conduziu o processo de construção colaborativa do Marco Civil da Internet (Lei 12.965/2014). Foi Coordenador-Geral de Gestão Estratégica do Ministério da Justiça.  Atualmente, é Diretor de Inovação e Gestão do Conhecimento da Enap, responsável pelo Laboratório de Inovação em Governo – GNova.

Guilherme Alberto Almeida de Almeida holds a bachelor's degree in law from the University of São Paulo and a master's degree in Public Administration from Columbia University in the City of New York. He has worked as a lawyer in the areas of intellectual property, technology and entertainment between 2000 and 2007. Since 2009, he has been a Public Policy and Management Specialist at the Ministry of Planning, Budget and Management. He was Deputy Chief of Staff of the Secretariat for Strategic Affairs of the Presidency of the Republic and Chief of Staff and Advisor to the Secretariat of Legislative Affairs of the Ministry of Justice, where he conducted the collaborative construction of the Civil Internet Framework (Law 12.965 / 2014). He was General Coordinator of Strategic Management of the Ministry of Justice. He is currently Director of Innovation and Knowledge Management at Enap, responsible for the Innovation Lab in Government - GNova.

Heber Fialho Maia Júnior

É Bacharel em Relações Internacionais pela Universidade de Brasília e mestre em Ciência Política pelo Departamento de Comunicação Tecnologia e Poder da Universidade Sorbonne de Paris. Atuou como consultor em modernização da gestão e utilização de tecnologias da informação no setor público do Programa das Nações Unidas para o Desenvolvimento (PNUD) entre 2003 e 2009. É Analista em Tecnologia da Informação do Ministério do Planejamento desde 2010. Foi coordenador-Geral de Banco de Dados, Coordenador-Geral l de Infraestrutura e Diretor Substituto de Tecnologia da Informação do Ministério do Desenvolvimento Social e Combate à Fome entre 2010 e 2013. Atuou como Subsecretário de Modernização e Tecnologia da Informação da Secretaria de Educação do Governo do Distrito Federal entre 2013 e 2014. É assessor do gabinete da Secretaria de Tecnologia da Informação do Ministério do Planejamento desde 2015.

Holds a Bachelor's Degree in International Relations from the University of Brasilia and a Master's degree in Political Science from the Department of Communication Technology and Power at the Sorbonne University in Paris. He served as a consultant in modernizing the management and use of information technology in the public sector of the United Nations Development Program (UNDP) between 2003 and 2009. He has been an Information Technology Analyst at the Ministry of Planning since 2010. He was General Coordinator of Database, General Coordinator of Infrastructure and Substitute Director of Information Technology of the Ministry of Social Development and Fight against Hunger between 2010 and 2013. He served as Undersecretary of Modernization and Information Technology of the Education Department of the Government of the Federal District between 2013 and 2014. He is an advisor to the Office of the Information Technology Secretariat of the Ministry of Planning since 2015.

Henrique Parra Filho

Henrique_Parra.jpg É de Jundiaí, é graduado em Ciências Sociais pela USP e mestrando em Gestão de Políticas Públicas pela Universidade de São Paulo (USP). É filho da internet e da democracia. Acredita cada vez mais no poder das pessoas de transformar as coisas. É Co-fundador do Movimento Voto Consciente Jundiaí e do Instituto Cidade Democrática. Em 2015 foi consultor em metodologias de participação digital para a Secretaria Nacional da Juventude/Presidência da República na criação da etapa virtual e do aplicativo da 3a Conferência Nacional de Juventude.

Is from Jundiaí, holds a degree in Social Sciences from the São Paulo University of (USP) and is currently pursuing a Master's degree in Public Policy Management at USP. He is an internet and democracy child. He believes more and more in people's power to turn things around. He is co-founder of the Jundiaí Conscious Vote Movement and the Cidade Democrática Institute. In 2015 he has worked as a consultant in digital participation methodologies for National Youth Secretariat / Presidency of the Republic focusing on building the virtual phase and an app for the 3rd National Youth Conference.

Ivan Boscariol

IvanBoscariolFoto1.jpg É Diretor de Projetos da Flow Brasil, consultor na EloGroup. Trabalha na conexão entre abordagens analíticas e humanas para melhorar nosso país. É Mestre em Design para Inovação Social pela SVA – Nova York, onde recebeu a medalha Paula Rhodes e o prêmio da SVA Alumni Society pelo desempenho e contribuições para a instituição. É graduado em Relações Internacionais pela Universidade Estadual de São Paulo (UNESP). Trabalhou com inovação em governo e impacto social em diversas organizações, como UNICEF, Prefeitura de Nova York, Tellus e Impact Hub. Já facilitou cursos em inovação em governo e inovação social no Brasil, EUA e Suécia.

Ivan Boscariol is Project Director at Flow Brasil, a consultant at EloGroup. He works with connection between analytical and human approaches to improving our country. He holds a Master´s in Design for Social Innovation from SVA - New York, where he has received the “Paula Rhodes” medal and the SVA Alumni Society award for his performance and contributions to the institution. He holds a degree in International Relations from the State University of São Paulo (UNESP). He has worked with innovation in government and social impact in several organizations, such as UNICEF, New York City, Tellus and Impact Hub. He also has already facilitated courses related to government innovation and social innovation in Brazil, USA and Sweden.

Jean Paulo Castro e Silva

JeanÉ integrante da carreira de Analista em Planejamento e Orçamento, do Ministério do Planejamento, atualmente em exercício na Secretaria de Tecnologia da Informação do Ministério do Planejamento. É formado em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal de Uberlândia, com MBA em Marketing pela Escola Superior de Propaganda e Marketing – ESPM, é mestrando em Políticas Públicas e Desenvolvimento pelo Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada - IPEA, e cursou diversos treinamentos em desenvolvimento gerencial, em áreas como: liderança e coaching, finanças, comunicações, gerência da qualidade e gerência de projetos. Tem mais de 20 anos de carreira, atuando no governo federal e em grandes empresas do setor privado, além de uma experiência como empreendedor. Tem vivência nas seguintes áreas: governança corporativa; planejamento estratégico; planejamento e controle orçamentário; políticas de pessoal; planejamento de mercado; gerência de projetos; gestão de sistemas, tendo ocupado posições de liderança na maior parte dessas atividades.

Jean Paulo Castro e Silva is a member of the Planning and Budget Analyst career of the Ministry of Planning, currently working in the Information Technology Secretariat of the Ministry of Planning. He holds a degree in Electrical Engineering from the Federal University of Uberlândia, with an MBA in Marketing from Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM, and holds a Masters in Public Policy and Development from the Institute of Applied Economic Research (IPEA). areas such as: leadership and coaching, finance, communications, quality management and project management. He has more than 20 years of career, working in the federal government and in large private sector companies, as well as an experience as an entrepreneur. Experience in the following areas: corporate governance; strategic planning; budget planning and control; personnel policies; market planning; project management; systems management, having held leadership positions in most of these activities

João Cavalcanti

 João Cavalcanti é cofundador de uma das mais renomadas agências de pesquisa de tendências e cenários futuros do mundo, a brasileira BOX1824, onde trabalhou ao lado de grandes clientes tais como Samsung, Nike, Nokia, Spotify, InBev, Fiat, Itaú, Unilever e muitos outros para mapear o presente e criar o futuro. É também cofundador da agência digital LIVEAD e da KUNUMI, um dos principais laboratórios de Inteligência Artificial do hemisfério sul onde atualmente é head de Tendências e Cultura Criativa.

Cofounder of one of the most renowned research agencies for trends and scenarios, the Brazilian BOX1824, where he worked alongside major clients such as Samsung, Nike, Nokia, Spotify, InBev, Fiat, Itaú, Unilever and many others to map the present and create the future. He is also co-founder of the LIVEAD digital agency and KUNUMI, one of the major laboratories for Artificial Intelligence in the Southern Hemisphere where he is currently head of Trends and Creative Culture.

Joelson Vellozo Júnior

JoelsonDesde 2007 é Gestor Governamental no Ministério do Planejamento, Orçamento e Gestão. Possui mestrado em Relações Internacionais pela Universidade de Brasília e tem atuado no Departamento de Modernização da Gestão Pública (INOVA) em projetos diretamente relacionados à identificação e à melhoria de serviços públicos, entre eles: i) o Censo e o Portal de Serviços do Governo Federal, ii) o mecanismo padronizado de avaliação de serviços públicos; e iii) a metodologia de levantamento de custos para o cidadão na oferta de serviços, entre outros.

Since 2007, he is a Government Manager in the Ministry of Planning, Budget and Management. Has a master's degree in International Relations by the University of Brasília and has worked in the Public Management Modernization Department (INOVA) in projects directly related to the identification and improvement of public services, including: i) the Census and the Federal Government Service Portal , ii) the standardized mechanism for evaluating public services; and iii) the costing methodology for the citizen in the provision of services.

Lu Liang Ji

Lu_Lian Ji.jpg É Diretor Global para Negócios de Nuvem Pública da Huawei Technologies Co., Ltd. É responsável pelo desenvolvimento global de negócios em nuvem pública em segmentos governamentais e grandes empresas. Ocupou cargos executivos em várias divisões na PCCW (ex-Hong Kong Telecom), incluindo negócios por atacado, marketing, treinamento e desenvolvimento, Operação e manutenção de redes de telecomunicações e TI em Hong Kong, representou a PCCW para lidar com a Autoridade de Telecomunicações em relação às questões regulatórias em novas tecnologias e negócios em Hong Kong. Ele também possui um Bacharelado em Engenharia (Honras) em Engenharia Eletrônica pela Universidade Politécnica (Hong Kong) e um Mestrado em Tecnologia da Informação com Aplicações de Internet da Universidade Aberta (Hong Kong).

Lu Liang Ji is Director, Global Public Cloud Business at Huawei Technologies Co.,Ltd. Responsible for the global public cloud business development in government and large enterprise segments. He has held executive positions in several divisions in PCCW (ex-Hong Kong Telecom) including Wholesale Business, Marketing, Training & Development, Telecom & IT Network Operation & Maintenance in Hong Kong, represented PCCW to deal with the Telecom Authority regarding the regulatory issues on new technology and business in Hong Kong. He also holds a Bachelor of Engineering (Honors) in Electronic Engineering from the Polytechnic University (Hong Kong) and a Master of Science in Information Technology with Internet Applications from the Open University (Hong Kong).

Luiz Carlos Miyadaira Ribeiro Júnior

Luiz CarlosÉ Professor Adjunto da Universidade de Brasília, Doutor em Sistemas Digitais pela Poli/USP e Mestre em Ciência da Computação pela UFSCar. Atualmente ocupa a Coordenação-geral de Inovação Tecnológica do INOVA, onde tem atuado a mais de um ano em projetos de modernização da gestão pública, especialmente no desenvolvimento de metodologias e ferramentas para acelerar a transformação digital de serviços públicos federais.

Luiz Carlos Miyadaira Ribeiro Júnior is Adjunct Professor at the University of Brasília, PhD in Digital Systems at Poli / USP and Master in Computer Science at UFSCar. He is currently INOVA's General Coordination of Technological Innovation, where he has been working for more than a year in projects to modernize public management, especially in the development of methodologies and tools to accelerate the digital transformation of federal public services.

Luke Ravenscroft

Luke.jpg É o consultor principal do Behavioural Insights Team e Chefe da área de Programas Internacionais. Ele atualmente executa estudos comportamentais com o Banco Mundial, o Programa das Nações Unidas para o Desenvolvimento (PNUD) e o Foreign and Commonwealth Office (FCO). Desde que se juntou ao Behavioural Insights Team, Luke trabalhou em uma série de questões de políticas públicas como obesidade e diabetes, inclusão financeira e saúde materna. Antes de trabalhar com a Behavioural Insights Team, Luke trabalhou para Ideas42 na Índia em dois grandes projetos de saúde pública, um sobre nutrição e outro sobre consumo de álcool. Luke cursou Economia na University College London (UCL) e é mestre pela Universidade de Cambridge.

Luke Ravenscroft is a Principal Advisor with the Behavioural Insights Team and Head of International Programmes. He is currently running behavioural trials with the World Bank, United Nations Development Programme (UNDP) and the Foreign and Commonwealth Office (FCO). Since joining the team, Luke has worked on a range of policy issues such as obesity and diabetes, financial inclusion and maternal health. Prior to working with the Behavioural Insights Team, Luke worked for Ideas42 in India on two large public health trials, one on nutrition and one on alcohol. Luke holds a degree in Economics from University College London (UCL) and a master’s from the University of Cambridge.

Marco Ridolfi

Diretor de Transformação Digital da Latam. Líder de transformação e estratégica com mais de 20 anos de experiência de gestão em uma organização de classe mundial. Com experiência em planejamento estratégico de tecnologia, execução e desenvolvimento de políticas. Especialista em matéria de estratégia, tecnologias e produtos digitais em várias plataformas e evangelizador do poder digital, forte comunicador, com capacidade de interagir com conselhos, parceiros, patrocinadores, voluntários e governo e empreendedor na busca de recursos para apoiar sua visão.

Digital Transformation Director Latam. Transformational and strategic leader with more than 20 years of management experience in a world-class organization. Seasoned in strategic technology planning, execution and policy development. Subject matter expert in digital strategy, technologies and products across multiple platforms, and an evangelist for the power of digital, Strong communicator with the ability to interact with Boards, partners, sponsors, volunteers and government, and entrepreneurial in the pursuit of resources to support vision.

Marina Cançado

MarinaCancado.png É Cofundadora da Associação Travessia, Sócia-Diretora da Flow Brasil, Cofundadora do Instituto Tellus. É graduada em Administração de Empresas pela FGV-EAESP, com especialização em Liderança Pública para o Desenvolvimento da América Latina pela Georgetown University. Marina tem como foco de sua vida a contribuição para mudanças estruturais e culturais no Brasil, na busca de que todos os brasileiros possam realizar o seu potencial. Entre suas ações relacionadas à transformação pública, Marina é uma das fundadoras do Instituto Tellus - pioneiro nas abordagens de inovação para melhoria de serviços públicos no Brasil - o qual liderou até o fim de 2013. Em 2016, Marina foi convidada para integrar o Conselho de Desenvolvimento Econômico e Social, e, foi eleita conselheira-relatora das pautas de Desburocratização e Governo Digital. Ademais, está disseminando seu conhecimento e experiência sobre a aplicação de ciência comportamental por meio de cursos e palestras. Em 2017, iniciou a associação Travessia, que objetiva promover reformas estruturantes e facilitar mudanças de comportamento em algumas áreas-chave para o Brasil buscando dar um salto de patamar, como em saúde pública, por exemplo.

Marina Cançado is Co-Founder of Travessia Partership, Partner-Director of Flow Brasil, Co-founder of Instituto Tellus. She holds a degree in Business Administration from FGV-EAESP, she is as specialist in Public Leadership for Latin American Development from Georgetown University. Marina has focus her life in contributing to structural and cultural changes in Brazil, in the quest to enable all Brazilians to realize their potential. Among her actions related to public transformation, Marina is one of the founders of the Tellus Institute - a pioneer in innovation approaches for improving public services in Brazil - which she has led until the end of 2013. In 2016, Marina was invited to join the Economic and Social Development Council, and was elected adviser-rapporteur on the guidelines of Desburocratization and Digital Government. In addition, she has been working to share her knowledge and experience on the application of behavioural science through courses and lectures. In 2017, she has started the Travessia association, which aims to promote structural reforms and facilitate behavioural changes in key areas in Brazil, such as public health, for example.

Miriam Wimmer

Miriam.JPG Diretora de Políticas e Programas Setoriais em Tecnologia da Informação e Comunicação no Ministério da Ciência, Tecnologia, Inovações e Comunicações. Suas responsabilidades incluem o apoio à elaboração e a implantação da estratégia digital brasileira e a formulação de políticas e metas relativas à Internet. Possui graduação em Direito (2004) e mestrado em Direito Público (2007), ambos pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro – UERJ, e doutorado em Políticas de Comunicação e Cultura pela Universidade de Brasília – UnB (2012). É servidora pública desde 2007, tendo anteriormente trabalhado na Agência Nacional de Telecomunicações e no Ministério das Comunicações.

Director for Information and Communication Technology Policies and Programs at the Ministry of Science, Technology, Innovation and Communications. Her responsibilities include supporting the design and implementation of the Brazilian digital strategy and policy formulation related to Internet policies and goals. She holds a law degree (2004) and a master's degree in Public Law (2007), both from the State University of Rio de Janeiro - UERJ, and a doctorate in Communication and Culture Policies from the University of Brasília - UnB (2012). She has been a civil servant since 2007, and she has previously worked for the National Telecommunications Agency linked to the Ministry of Communications.

Morten Hartmann

Morten.jpg É gerente sênior da Ernest Young Dinamarca, trabalha com o setor público na Dinamarca e implementa AI (inteligência artificial) no setor público. Suas principais qualificações estão dentro das seguintes áreas: Estratégia Digital no setor público; Transformação de negócios em organizações públicas; Casos de negócios - em larga escala, impulsionados por soluções digitais e transformação organizacional; Desenvolvimento - impulsionado por iniciativas digitais, desde a estratégia até a implementação; Digitalização e automação - projetos de RPA do setor público Além de ser especialista em governo eletrônico, documentos sobre política públicas, casos de negócios, transformação organizacional

Morten Hartmann is a Senior Manager at Ernest Young Denmark, he works with the public sector in Denmark and implements AI (artificial intelligence) into the public sector. His key qualifications are within the following areas: Digital Strategy - primarily within public sector; Business Transformation - primarily in public organisations; Business Cases - on larger scale driven by digital solutions and organisational transformation; Development - driven by digital initiatives from strategy to implementation; Digitalization and automation - primarily public sector RPA-projects. He is also a specialist in E-Government, Policy papers, Business Cases, Organisational Transformation.

Rildo Ribeiro dos Santos

Rildo.jpg Possui graduação em Bacharelado Em Ciência da Computação pela Universidade de São Paulo (1989), mestrado em Ciências Matemática Aplicada e Computacional pela Universidade de São Paulo (1992) e doutorado em Cências Física Aplicada e Computacional pela Universidade de São Paulo (1997). Atualmente professor do Departamento de Administração da FACE/UnB, profissional com 20 anos de experiência em tecnologia da informação, atuando em consultoria técnica, de negócios e de processos. Trabalhou com o planejamento estratégico em empresa de tecnologia da informação, utilizando o BSC (Balanced Score Card) e implantação de indicadores de desempenho para os seus negócios. Atua em estratégia de TI, gestão de tecnologia, segurança da informação e gestão de ambiente de TI baseado em ITIL.

Rildo Ribeiro dos Santos holds a PhD in Computational Physics at USP with the development of studies on database for medical images. He was a lecturer at the Department of Computer Science at UNESP São José do Rio Preto and at the MSc Program in Knowledge Management and IT at UCB Brasilia. Currently assigned to the Department of Administration of FACE, University of Brasília, has areas of interest in research IT governance, analytical intelligence, information architecture, transformation and digital government. He coordinated undergraduate courses in Computer Science (UNESP) and in Administration (UnB), and postgraduate courses in the areas of Interoperability, Public Management and Information Technology Management (UnB.